fredag 30 januari 2009

Den här veckan har gått jättefort och vi har haft fullbokat hela dagarna. I tisdags var vi som vanligt på babysimmet och Anton tycker det är riktigt roligt. Han skrattar åt andra bebisar och sparkar glatt i vattnet. Han har även blivit lite "kompis" med Anton nr 2 i babysimsgruppen. En liten klapp & klämma på Anton nr 2:s öra avslutades passet med. Sedan i onsdag har Anton varit lite mer orolig och vill vara mer i famnen, så vi antar att det kanske är en liten utvecklingsfas på gång. Så det var lite svårt att träna hos sjukgymnasten för mig i onsdags, men periodvis var han nöjd med att få ligga på en matta brevid mig med sina leksaker. En ny utveckling är att lillen har hittat sina "killdelar";)...mycket roligt att dra och slita där. Nästan så man undrar om det inte gör ont!

Antons utslag/eksem - vissa dagar ser han helt tokig ut och andra så syns nästan ingenting. Idag ser han inte klok ut!! Jag har ju slutat med mjölkprodukter...till största delen, det är faktiskt svårt att veta vad som inte har mjölkprodukter i sig, för att testa om han är mjölkallergiker. Han har faktiskt blivit bättre i huden sedan dess. Den är är inte lika torr, men jag har fått köpa lite annat att äta och igår åt jag en massa makrill på mackorna och detta tror jag Anton reagerade på för idag hade han nästan blåsor i ansiktet och helt rödflammig på hela kroppen när vi vaknade i förmiddags!!!! Stackars Anton kliar sig som en galning, men nu har jag satt på lite kortisonsalva så det börjar bli lite bättre. Jag ska ringa BVC och se om vi inte kan ta lite prover på Anton. Jag hoppas vi kan snart komma på vad han reagerar på så han får det lite lättare i vardagen!

Inga kommentarer: