fredag 27 februari 2009

Läkarbesök m.m.

Idag kl 10.45 skulle vi vara på läkarbesök, men jag gick var som vanligt ute i sista minuten och stressade iväg. Jag har aldrig varit där så jag gick så klart fel och det tog ett tag innan jag fattad det. Vi var i rätt hus, men i fel ände. Så det var bara att rusa ut och försöka hitta rätt. Efter att ha ringt på typ tio gånger blev vi insläppta, men någon Anton Pettersson hade inte någon tid däremot en Alfons som inte hade kommit. Jag förstod direkt att någon virrtant hade rört ihop det. Till slut vid nästan halv tolv fick vi träffa vår läkare. Han lyssnade på mig och tittade på Anton och konstaterade att han är mjölkallergiker. Så nu har vi fått tid för att gå på mjölkskola, smörjskola och så ska vi ta ett allergiprov nästa vecka.

Den här veckan har som alla andra veckor gått för fort! I tisdags hade vi som sagt sista babysimmet och Anton fick en fin krabbpin:



I helgen ska vi gå på Baby och Barnmässan. Får se vi kan hitta något roligt till Anton - alltid kul att skämma bort lillkillen. Även om han inte riktigt förstår det ännu. Jag har funderat på vad jag ska hitta på i Antons hörna i sovrummet och har hittat något riktigt fint, enligt mig, -träbokstäver:


Dessa kan man även få i lite olika varianter, men jag gillar Baby och dream i vitt. Kostar dock 595 kr så vi får se om eller när jag köper detta.

Inga kommentarer: